Svaz provozovatelů venkovní reklamy, který sdružuje více než dvě třetiny majitelů těchto reklamních ploch, chce upozornit na „Nový zákon, který nově zakazuje umisťování reklamních nosičů ve vzdálenosti až 250 metrů od vozovky”.
Od září mají podle příslušného zákona od českých dálnic a silnic 1. třídy do vzdálenosti 250 metrů, respektive 50 metrů zmizet reklamní zařízení. Poslední srpnový týden se podél řady z nich objevila na nosičích vyobrazení českých vlajek. Největší z tuzemských provozovatelů venkovní inzerce, společnost BigMedia tak proti platnému zákonu protestuje, a to prostřednictvím zájmového spolku nazvanému Svaz provozovatelů venkovní reklamy.
Ministerstvo chce od září kontrolovat, zda skutečně provozovatelé zákon dodržují, Ředitelství silnic a dálnic případné zbylé billboardy zlikviduje vlastními silami. V Česku je odhadem pětadvacet tisíc billboardů, většina z nich v obcích, kde zůstanou.